Už Vám bylo 18 let?


Pivovar Litovel prodá více čepovaného než piva v lahvi

Litovel, 21. února 2019 – Pivovar Litovel prodal v loňském roce 55 % svého piva v restauracích a odolává tak celorepublikovému trendu, kdy lidé podle Českého svazu pivovarů a sladoven raději pivo konzumují doma. Podíl na tom má kvalita litovelského piva, kterou potvrzují úspěchy na degustačních soutěžích, i zaměření se na speciály.

31. 1. 2020

Celkově se v roce 2018 v hanáckém pivovaru vyrobilo 212 tisíc hektolitrů litovelského piva. „Největší zájem konzumentů jsme u piv z naší celoroční nabídky zaznamenali u světlého výčepního piva Litovel Moravanu, následoval světlý ležák Litovel Premium, který vloni zvítězil na naší významné degustační soutěži České pivo a v sobotu přidal bronz ze Zlaté pivní pečeti. Na třetím místě v žebříčku nejprodávanějších piv byl Litovel Classic,“ říká ředitel Pivovar Litovel Lumír Hyneček.

 

Ačkoliv se i vlivem protikuřáckých a daňových regulací prodej piva přesouvá z hospod do kamenných obchodů, prodej litovelského piva tomu neodpovídá. Ročnímu výstavu dominovalo pivo v sudech nad pivem v lahvích a plechovkách v poměru 55 % ku 45 %. „Stále se nám daří přesvědčit naše zákazníky k tomu, aby si více než doma pivo vychutnávali přímo v restauracích. Do hospod je lákají mimo jiné naše limitované speciály,“ vysvětluje Hyneček.

 

Svá speciální piva Pivovar Litovel představuje příznivcům zlatavého moku v průběhu roku podle Kalendáře speciálů litovelského sládka. Tato piva jsou vždy na čepu ve vybraných restauracích a některá z nich jsou navíc v limitované edici nabízena v maloobchodě. „Z našich speciálů jsou nejoblíbenější polotmavá třináctka Litovel Gustav a Litovel Maestro s charakteristickým lavinovým efektem. Na třetím místě v oblíbenosti konzumentů je pak Litovel Pšeničný ležák,“ doplňuje Hyneček.

 

  Mezi nejžádanější exportované druhy se zařadilo Litovel Premium světlé a Litovel Premium tmavé.

Jitka Cilečková
ADison